Zentrum für strategische Lehrentwicklung

Organization Name (de) Name der Organisation (de)
E060 - Zentrum für strategische Lehrentwicklung
 
Code Kennzahl
E060
 
Type of Organization Organisationstyp
Department
Parent OrgUnit Übergeordnete Organisation
 
Active Aktiv
 


Results 1-18 of 18 (Search time: 0.002 seconds).

PreviewAuthor(s)TitleTypeIssue Date
1Modiz, Corinna ; Horvath, Clara Simulation of hormone trajectories through data-driven calibration of thyroid modelsPresentation Vortrag1-Dec-2023
2Rakoczi, Gergely Developing EDIN - a quick reference work focusing on topics of e-didacticsPresentation Vortrag5-Oct-2023
3Edthofer, Alexander ; Feldhammer, Iris ; Fenzl, Thomas ; Körner, Andreas ; Kreuzer, Matthias Permutation Entropy as a Conceptual Model to Analyse Brain Activity in SleepInproceedings Konferenzbeitrag4-Jul-2023
4Horvath, Clara ; Körner, Andreas ; Modiz, Corinna Data-based Model Identification of the Hypothalamus-Pituitary-Thyroid ComplexInproceedings Konferenzbeitrag3-Jul-2023
5Edthofer, Alexander ; Feldhammer, Iris ; Hasil, Serap ; Horvath, Clara ; Körner, Andreas ; Međo, Lana ; Modiz, Corinna ; Reisz, Petra Technology-supported Teaching of Modeling and Simulation in Inverted Classroom FormatInproceedings Konferenzbeitrag3-Jul-2023
6Rakoczi, Gergely The Future of LMS Platforms: What Will Be the Challenges, Roles and Opportunities for Decades to Come?Inproceedings KonferenzbeitragJul-2023
7Rakoczi, Gergely Moodle & KI - Best practicesPresentation Vortrag16-Jun-2023
8Rakoczi, Gergely ; Bogosavljevic, Nikola Online-Prüfungen in Moodle mit der Aktivität „Test“: Bewährte Erweiterungen für den effizienten und sicheren EinsatzSpecial Contribution Spezialbeitrag1-Apr-2023
9Tauboeck-2023-Zeitschrift fuer Hochschulentwicklung-vor.pdf.jpgTauböck, Shabnam ; Schöfecker, Anna ; Ledermüller, Karl ; Krakovsky, Maria ; Sharma, Sukrit ; Reismann, Markus ; Marschnigg, Christian Gregor ; Mühlbacher, Gerhard ; Spörk, Julia ; Schadler, Michael ; Wurzer, Gabriel PASSt – Predictive Analytics Services für StudienerfolgsmanagementArticle Artikel Apr-2023
10Herbst, Ilona Renate EDIN – E-didaktisches Nachschlagewerk zur Online-Lehre am Beispiel „Prüfen“Special Contribution Spezialbeitrag1-Mar-2023
11Csanyi, Gottfried Kompetenzorientiert prüfen: Assessment auf allen EbenenSpecial Contribution Spezialbeitrag1-Mar-2023
12Horvath-2023-A framework for developing mathematical tasks for automatic ...-vor.pdf.jpgHorvath, Clara ; Körner, Andreas ; Medo, Lana A framework for developing mathematical tasks for automatic formative assessment in higher educationInproceedings Konferenzbeitrag 2023
13Modiz-2023-An innovative, technology-enhanced instructional approach to a...-vor.pdf.jpgModiz, Corinna ; Körner, Andreas An innovative, technology-enhanced instructional approach to address the diverse competencies of STEM students in math classesInproceedings Konferenzbeitrag 2023
14Fuessl-2022-Digitale Transformation im Lehr- und Studienbetrieb an der TUW-vor.pdf.jpgFüßl, Anna Lena Digitale Transformation im Lehr- und Studienbetrieb an der TUWSpecial Contribution Spezialbeitrag Dec-2022
15Rakoczi, Gergely Changing from blended learning to fully online learning: Does the change influence the learners’ experiences and perception of a 360 lecture?Inproceedings Konferenzbeitrag 8-Nov-2022
16Wurzer-2022-PASSt-A Agent-based student analytics aimed at improved feasi...-vor.pdf.jpgWurzer, Gabriel ; Reismann, Markus ; Marschnigg, Christian Gregor ; Dorfmeister, Alexander ; Tauböck, Shabnam ; Ledermüller, Karl ; Spörk, Julia PASSt-A: Agent-based student analytics aimed at improved feasibility and study successInproceedings Konferenzbeitrag 2022
17Spoerk-2021-Zeitschrift fuer Hochschulentwicklung-vor.pdf.jpgSpörk, Julia ; Ledermüller, Karl ; Krikawa, Robert ; Wurzer, Gabriel ; Tauböck, Shabnam Analyse von Studierbarkeit mittels Prognose- und SimulationsmodellenArticle Artikel Dec-2021
18Weitensfelder-2021-Psychological Test and Assessment Modeling-vor.pdf.jpgWeitensfelder, Lisbeth ; Herbst, Ilona Renate Chances and psychometric limits of questionnaires for field-specific interest: an example from mechanical engineeringArticle Artikel Apr-2021