Barbin, E., Kronfellner, M., & Tzanakis, C. (Eds.). (2011). History and Epistemology in Mathematics Education (Proceedings of the 6th European Summer University). Holzhausen. http://hdl.handle.net/20.500.12708/23297 ( reposiTUm)
Kronfellner, M. (2011). x-y-(un)gelöst - Ein Streifzug durch 4000 Jahre Gleichunglösen. Universität Linz im Rahmen des Johannes-Kepler-Symposiums, Linz, Austria, Austria. http://hdl.handle.net/20.500.12708/119744 ( reposiTUm)
Kronfellner, M. (2009). Der Kampf mit dem Unendlichen: Ein Dauerbrenner durch zweieinhalb Jahrtausende Geschichte der Mathematik. University meets Public, Vienna, Austria. http://hdl.handle.net/20.500.12708/119279 ( reposiTUm)
Kronfellner, M. (2009). Historische Randbemerkungen. LehrerInnentag "Mathematik in der Sekundarstufe I, Regionales Fachdidaktikzentrum für Mathematik Wien, Universität Wien, Austria, Austria. http://hdl.handle.net/20.500.12708/119278 ( reposiTUm)
Kronfellner, M. (2003). Concept definition as a classroom activity. 3rd Colloquium on the Didactics of Mathematics, Rethymnon, Crete, Greece, Austria. http://hdl.handle.net/20.500.12708/116245 ( reposiTUm)
Kronfellner, M. (2002). Geschichte der Mathematik im Unterricht: Möglichkeiten und Grenzen. 36. Tagung für Didaktik der Mathematik, Klagenfurt, Austria, Austria. http://hdl.handle.net/20.500.12708/115968 ( reposiTUm)
Kronfellner, M. (2002). A genetic approach to axiomatics. 2nd International Conference on the Teaching of Mathematics (at the undergraduate level), Heronissos, Crete, Greece, Austria. http://hdl.handle.net/20.500.12708/115938 ( reposiTUm)