Full name Familienname, Vorname
Krenek, Thorsten
 
Main Affiliation Organisations­zuordnung
 

Results 1-14 of 14 (Search time: 0.001 seconds).

PreviewAuthor(s)TitleTypeIssue Date
1Krenek, Thorsten Optimierung von elektro-hybriden Antriebskonzepten mittels heuristischer OptimierungsverfahrenThesis Hochschulschrift2015
2Krenek, Thorsten ; Bacher, Christopher ; Raidl, Günther ; Lauer, Thomas Numerische Optimierung elektrifizierter AntriebssträngeSpezialbeitrag Special Contribution2015
3Krenek, Thorsten ; Bacher, Christopher ; Raidl, Günther ; Lauer, Thomas Numerical Optimization of Electro Hybrid PowertrainsArtikel Article2015
4Bacher, Christopher ; Krenek, Thorsten ; Raidl, Günther R. Reducing the Number of Simulations in Operation Strategy Optimization for Hybrid Electric VehiclesKonferenzbeitrag Inproceedings 2014
5Lauer, Thomas ; Tober, Werner K. ; Bobicic, Nikola ; Krenek, Thorsten Einsatz eines umfassenden Fahrzeugmodells zur Optimierung der Aufheizstrategie eines elektro-hybriden AntriebsstrangsKonferenzbeitrag Inproceedings2014
6Lauer, Thomas ; Krenek, Thorsten Optimization of a Hybrid Powertrain using a Comprehensive Vehicle ModelPräsentation Presentation2014
7Forsthuber, Friedrich ; Krenek, Thorsten ; Lauer, Thomas ; Geringer, Bernhard Integrative Investigation of Engine and Aftertreatment with Numerical ModelsKonferenzbeitrag Inproceedings2013
8Forsthuber, Friedrich ; Krenek, Thorsten ; Marinitsch, Franz ; Lauer, Thomas ; Raup, Markus ; Schatzberger, Thorolf ; Weiß, Joachim Investigations on the Tail-Pipe Emissions of Commercial Engines with Advanced One-Dimensional Simulation MethodsPräsentation Presentation2013
9Krenek, Thorsten ; Ruthmair, Mario ; Raidl, Günther ; Planer, Michael Applying (hybrid) metaheuristics to fuel consumption optimization of hybrid electric vehiclesKonferenzbeitrag Inproceedings 2012
10Forsthuber, Friedrich ; Krenek, Thorsten ; Lauer, Thomas ; Weiß, Joachim ; Raup, Markus ; Schatzberger, Thorolf Simulation of the Tail-Pipe Emissions for a Heavy Duty Diesel Engine in GT-PowerPräsentation Presentation2012
11Planer, Michael ; Lauer, Thomas ; Geringer, Bernhard ; Krenek, Thorsten ; Zahradnik, Felix ; Back, Michael Optimization of Hybrid Strategies with Heuristic Algorithms to Minimize Exhaust Emissions and Fuel ConsumptionKonferenzbeitrag Inproceedings2012
12Krenek, Thorsten ; Lauer, Thomas ; Geringer, Bernhard ; Bacher, Christopher ON-BOARD POWERPLANT - Numerical Optimization of Internal Combustion Engines in Series Hybrid-PowertrainsKonferenzbeitrag Inproceedings2012
13Geringer, Bernhard ; Lauer, Thomas ; Krenek, Thorsten ; Planer, Michael ; Zuschrott, Markus Optimisation of hybrid strategies with heuristic algorithmsKonferenzbeitrag Inproceedings2012
14Krenek Thorsten - 2011 - Verbrauchsminimierung eines Hybridfahrzeuges im Neuen...pdf.jpgKrenek, Thorsten Verbrauchsminimierung eines Hybridfahrzeuges im Neuen Europäischen FahrzyklusThesis Hochschulschrift 2011

Results 1-3 of 3 (Search time: 0.001 seconds).

PreviewAuthor(s)TitleTypeIssue Date
1Conde Trugeda Jesus - 2016 - Analysis and optimization of a hydraulic hybrid...pdf.jpgConde Trugeda, Jesús Analysis and optimization of a hydraulic hybrid vehicle with numerical simulation methodsThesis Hochschulschrift 2016
2Hoeflinger Johannes - 2015 - Analyse eines Brennstoffzellenfahrzeugs anhand von...pdf.jpgHöflinger, Johannes Analyse eines Brennstoffzellenfahrzeugs anhand von LängsdynamiksimulationThesis Hochschulschrift 2015
3Fasching Philipp - 2014 - Bewertung eines innovativen Hybridsystems fuer kleine...pdf.jpgFasching, Philipp Bewertung eines innovativen Hybridsystems für kleine Stadtfahrzeuge mittels LängsdynamiksimulationThesis Hochschulschrift 2014