Van Hoeydonck, W., Kern, C., & Sommeregger, E. C. (Eds.). (2022). Space Tessellations : Experimenting with Parquet Deformations. Birkhäuser. https://doi.org/10.1515/9783035625189
E264-02 - Forschungsbereich Dreidimensionales Gestalten und Modellbau
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ISBN:
9783035625189
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Date (published):
7-Mar-2022
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Number of Pages:
304
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Publisher:
Birkhäuser
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Keywords:
Geometry and Shape Processing; Design; Art
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Abstract:
Design and geometry
Tackling a topic that has particular appeal in the age of digital design, this well-founded introduction to the subject of parquet deformation fills a gap. These subtle, intricate geometric transformations, best known through the "Metamorphosis" series by M. C. Escher, were introduced to design curricula by American professor William S. Huff in the 1960s. The book brings together scholarly articles by the most important authors in the field and material collected in the archives of the Ulm School of Design in Germany, juxtaposed with extensive illustrations of two- and three-dimensional works created at the Vienna University of Technology.
Written for anyone interested in the fields of design and geometry, this book aims to inform and inspire.
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Design und Geometrie
Mit dieser fundierten Einführung zum Thema Parkettdeformation schließen die HerausgeberInnen eine Lücke, die vor allem im Zeitalter des digitalen Entwerfens ein besonders reizvolles Thema darstellt. Diese Form geometrischer Transformation, vor allem bekannt durch Werke von M .C. Escher, wurde vom amerikanischen Professor William S. Huff an der Hochschule für Gestaltung in Ulm in den 1960er-Jahren in die Lehre eingeführt. Das Buch versammelt wissenschaftliche Artikel der wichtigsten AutorInnen dieses Feldes sowie Archivmaterial aus Ulm. Dem gegenübergestellt werden ausführlich bebilderte, zwei- sowie dreidimensionale studentische Arbeiten.
Geschrieben für Interessierte aus den Bereichen Gestaltung und Geometrie, dient es sowohl der Information als auch der Inspiration.
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Research Areas:
Development and Advancement of the Architectural Arts: 80% Fundamental Mathematics Research: 20%