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<div class="csl-entry">Dintchev, P. (2005). <i>Vehicular traffic flow estimation based on the signalling data of mobile cellular networks</i> [Dissertation, Technische Universität Wien]. reposiTUm. http://hdl.handle.net/20.500.12708/180490</div>
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dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/20.500.12708/180490
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dc.description
Zsfassung in dt. Sprache
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dc.description.abstract
Es gibt über 1.5 Milliarden Mobilfunkteilnehmer weltweit. Allein in Österreich ist die Teilnehmerzahl im letzten Jahr auf 7.8 Millionen gestiegen (95%). Die weite Verbreitung der Mobilfunktelefonie und die hohe Mobilität der Mobilfunkteilnehmer bieten eine hervorragende Datenquelle an, um Teilnehmermobilität anhand der vorhandenen Signalisierungsdaten zu untersuchen. Diese können in verschiedenen Mehrwert- und Telematikdiensten verwendet werden. In meiner Doktorarbeit habe ich einen solchen Dienst untersucht.<br />Im Rahmen meiner Arbeit habe ich die Möglichkeit untersucht, das Verkehrsaufkommen anhand der vorhandenen Signalisierungsdaten zu schätzen. Ziel meiner Dissertation war es, die Machbarkeit dieses Konzepts zu zeigen. Ich habe für diesen Zweck sowohl Daten aus dem Mobilfunknetz von Mobilkom Austria verwendet, als auch Referenzdaten (Verkehrstärken und Geschwindigkeiten) aus einer Messstelle an der A1-Autobahn.<br />
de
dc.description.abstract
Nowadays, the services of the mobile operators are used by approximately 1.5 billion people all over the world. Alone in Austria about 7.8 million people (95\% of the population) use in their every day life a mobile telephone. The huge subscriber base and certain properties of the mobile communication, e.g. the mobility of the terminals, make the signalling information of the mobile networks the perfect choice for investigating the mobility behaviour of the population. This information is available in the mobile networks, and can be used to develop value-added services and telematic services. One such service could be the estimation of the vehicle traffic flow on certain traffic arteries.<br />In my thesis I investigate the feasibility of using the signalling data for estimating the vehicle traffic flow on a motorway. For this purpose I analysed the signalling traffic in the Mobilkom Austria's network and compared it with reference data from one of the main motorways in Austria. I have succeeded to prove that an estimation of the vehicle traffic based only on the signalling data of a mobile network is possible.
en
dc.language
English
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dc.language.iso
en
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dc.subject
Straßenverkehr
de
dc.subject
Verkehrsaufkommen
de
dc.subject
Schätzung
de
dc.subject
Mobilfunk
de
dc.subject
Signalisierung
de
dc.title
Vehicular traffic flow estimation based on the signalling data of mobile cellular networks
en
dc.type
Thesis
en
dc.type
Hochschulschrift
de
dc.contributor.affiliation
TU Wien, Österreich
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tuw.thesisinformation
Technische Universität Wien
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dc.contributor.assistant
Goiser, Alois
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tuw.publication.orgunit
E389 - Institut für Nachrichtentechnik und Hochfrequenztechnik
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dc.type.qualificationlevel
Doctoral
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dc.identifier.libraryid
AC04578212
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dc.description.numberOfPages
114
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dc.thesistype
Dissertation
de
dc.thesistype
Dissertation
en
tuw.advisor.staffStatus
staff
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tuw.assistant.staffStatus
staff
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item.languageiso639-1
en
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item.openairetype
doctoral thesis
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item.grantfulltext
none
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item.fulltext
no Fulltext
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item.cerifentitytype
Publications
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item.openairecristype
http://purl.org/coar/resource_type/c_db06
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crisitem.author.dept
E389 - Institute of Telecommunications
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crisitem.author.parentorg
E350 - Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik