Title: | Schulbau | Language: | Deutsch | Authors: | Meszaros, Marcus M. | Qualification level: | Diploma | Keywords: | Schulbau; Meszaros; Lernsystem; Module; Polgarstraße; Wien; HAK schools; meszaros; learning systems; moduls; Polgarstraße; vienna; HAK |
Advisor: | Kühn, Christian | Issue Date: | 2008 | Number of Pages: | 153 | Qualification level: | Diploma | Abstract: | Ausgehend von einer Umfrage zum derzeitigen Schulsystem und einer Analyse einer bestehenden Schule in Wien, wird ein neues Schulsystem entwickelt, das fast völlig ohne Verkehrsflächen auskommt. Die klassischen Klassenräume werden aufgelöst und es entstehen offene Lernflächen mit kleinen Konzentrationsräumen für intensiven Frontalunterricht. Der Lehrer wird zum Betreuer seiner Gruppe, das Lehrerzimmer wird aufgelöst. Es gibt einen zentralen Bereich, von dem aus alle Lernflächen erschlossen werden. Dort befinden sich das Schulbuffet und kleine Shops. Starting with a survey about the state of school systems and an analyses about an existing school in vienna, we developped a new school system, which doesn`t need any development area. The classical school rooms getting open areas including small concentrationrooms for short frontal lesson inputs. The teacher`s room becomes some small room in every area. The whole school has a central space, which connects every learning area. In this central area you will also find the buffet and some small shops. |
URI: | https://resolver.obvsg.at/urn:nbn:at:at-ubtuw:1-28266 http://hdl.handle.net/20.500.12708/11027 |
Library ID: | AC05037217 | Organisation: | E253 - Institut für Architektur u. Entwerfen | Publication Type: | Thesis Hochschulschrift |
Appears in Collections: | Thesis |
Files in this item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Schulbau.pdf | 9.36 MB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Page view(s)
27
checked on Feb 28, 2021
Download(s)
160
checked on Feb 28, 2021

Google ScholarTM
Check
Items in reposiTUm are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.