Ahmed, T. (2020). Community-building as unique selling proposition for a student accommodation in Graz [Diploma Thesis, Technische Universität Wien]. reposiTUm. https://doi.org/10.34726/hss.2020.83202
E260 - Institut für Städtebau, Landschaftsarchitektur und Entwerfen
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Date (published):
2020
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Number of Pages:
98
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Keywords:
Studentenwohnheim; Gemeinschaft
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Student housing; Community Building
en
Abstract:
Anlass dieser Arbeit ist meine Beteiligung an der Produktentwicklung eines Studentenwohnheims in Graz. Im Rahmen der vorliegenden Arbeit habe ich das Potential von "community building" als Alleinstellungsmerkmal gegenüber denkonkurrierenden Studentenheimen in Graz untersucht. Aufgrund aktueller Trends wie Einsamkeit, Verlust von sozialem Kontakt verursacht durch Zeitmangel und der gleichen wurde der Aspekt des community building gewählt. Das Hauptziel dieser Arbeit war deshalb zu untersuchen, ob, warum und von wem „communitybuilding“ gewünscht ist und wie dieser Aspekt für Studentenwohnheime neu interpretiert werden kann, damit er als Alleinstellungsmerkmal für die Entwicklung des neuen Studentenwohnheims in Graz dienen kann.
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The occasion for this work is my involvement in the product design of a studentaccommodation in Graz. In the context of the present work I investigated the potential of “community building” which could possibly contribute to a clear standing out from the competitive student accommodations in Graz. Due to current trends like emerging loneliness, loss of social contact and importance of having access to a community this aspect was chosen. For this reason, the main objective of this work was to investigate whether, why and by whom community building is desired and how this aspect can be reinterpreted for student accommodations soit can serve as unique selling proposition for the development of the new studentaccommodation in Graz.
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Additional information:
Abweichender Titel nach Übersetzung der Verfasserin/des Verfassers