Okeke, J. (2008). Significant of e-commerce towards achieving the market access priority of New Partnership for Africa’s Development (NEPAD) [Dissertation, Technische Universität Wien]. reposiTUm. http://hdl.handle.net/20.500.12708/185709
E-Commerce als Beitrag zur Ökonomischen Entwicklung; E-Commerce im Afrikanischen Entwicklungsmarkt; Überblick über den afrikanischen Produktionssektor; Effekte der Globalisierung; Einführung von e- in afrikanischen Produktionsunternehmen
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E-Commerce as an evolving factor in Economic development; E-Commerce in the African Developing Market; Overview of the Production Sector of African Economy; Effects of Globalization; Putting e- on African Production industries
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Abstract:
Der Einsatz von E-Commerce in Afrika wird durch mehrere Hindernisse beeinträchtigt. Die Telekommunikationsdienstleistungen sind unzureichend, ineffizient, und in vielen Fällen kostspielig, daher der Notwendigkeit für massive Investitionen in Information und Kommunikationsinfrastrukturen. Die Verbesserung der allgemeinen Geschäftsbedingungen ist eine Voraussetzung um nachhaltige Entwicklung in E-Commerce zu erreichen. In Betrachtung des Einflusses der Globalisierung auf den afrikanischem Exportmarkt und den derzeitigen regionalen Integrationsprozessen, untersucht der Verfasser die Hindernissen des Einsatzes von E-Commerce in Afrika und macht Lösungsvorschläge wie man den "market access priority of New Partnership for Africa's Development" (NEPAD) mit Hilfe von E-Commerce erreichen kann.
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The implementation of e-commerce applications in Africa is confronted by numerous constraints. The telecommunication services are inadequate, inefficient and in many cases very expensive, thus prompting the need for massive investments in information and communication infrastructure. The need to improve the general business climate is evidently required to achieve tangible development in e-commerce. While analyzing the impact of globalisation on the African export market and the current regional integration processes, the writer research on the constraints of e-commerce diffusion in Africa and proffers solutions on how to achieve the market access priority of the New Partnership for Africa's Development (NEPAD) using e-commerce.