Title: Junges Kunstlabor St. Pölten : Neue Möglichkeiten der Bildung
Other Titles: Young ArtLab St. Pölten New opportunities for education
Language: Deutsch
Authors: Speckner, Tobias 
Qualification level: Diploma
Advisor: Kuhlmann, Dörte  
Issue Date: 2021
Number of Pages: 151
Qualification level: Diploma
Abstract: 
Globale komplexe Transformationen wie Digitalisierung und Klimakrise und die damit einhergehenden Probleme erfordern neue Herangehensweisen und unkonventionelle Lösungen. Dafür braucht es Rahmenbedingungen, um Experimente zu ermöglichen. Eine Laborsituation die den Nährboden für neue Ideen bildet.Die Ausschreibung für den Architekturwettbewerb des jungen KunstLabors St. Pölten stellt einen solchen möglichen Rahmen dar. Es geht um Räume für Kunstvermittlung, die Kinder dazu ermächtigt, ernstgenommene Akteur*innen in der Gesellschaft zu werden. Ein Konzept bei dem die Kinder ungeahnte Potenziale freisetzen können.

Complex global transformations like the digitalisation and the climatecrisis and accompanying challenges require novel approaches and unconventional solutions. For this, environments which enable experiments areurgently needed. A laboratory situation establishing a breeding groundfor new ideas.The architectural competition for the Young ArtLab St. Pölten offers a possible basic concept for this kind of change. It is about spaces for art education that empowers children to become serious actors in society. A concept in which the children can unleash unimagined potential.
Keywords: Kindermuseum; Architekturwettbewerb; St. Pölten; KinderKunstLabor
Museum for Children; architectural competition; St. Pölten; Children's Art Lab
URI: https://doi.org/10.34726/hss.2021.87284
http://hdl.handle.net/20.500.12708/17103
DOI: 10.34726/hss.2021.87284
Library ID: AC16171888
Organisation: E251 - Institut für Kunstgeschichte, Bauforschung und Denkmalpflege 
Publication Type: Thesis
Hochschulschrift
Appears in Collections:Thesis

Files in this item:

Show full item record

Page view(s)

34
checked on Jun 24, 2021

Download(s)

29
checked on Jun 24, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in reposiTUm are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.