Title: Integrative Schule in Bolivien
Language: Deutsch
Authors: Prestel, Maria Elisabeth 
Qualification level: Diploma
Keywords: Architektonischer Entwurf
architectural design
Advisor: Berthold, Manfred 
Issue Date: 2015
Number of Pages: 97
Qualification level: Diploma
Abstract: 
Diese Arbeit setzt sich mit dem Entwurf eines Schulgebäudes mit den Schwerpunkten Integration, Inklusion und Barrierefreiheit in dem wirtschaftlich und infrastrukturell wenig entwickeltem Land Bolivien auseinander. Durch Gliederung der Anlage in ein Clustersystem mit klappbaren Wandteilen wird eine flexible Konfiguration der Räume für den Schulalltag ermöglicht. So können sie den gerade aktuellen Anforderungen angepasst und den spezifischen Bedürfnissen der Kinder gerechter werden. Unter Berücksichtigung von Aspekten zu klimagerechtem Bauen in tropisch und subtropischen Regionen werden lokale Baumaterialien verwendet. Der Schwerpunkt liegt auf Adobe, da im Tiefland Boliviens verschiedene Arten des Lehmbaus verbreitet sind. Lehm wird meistens in traditionellen Bauweisen verwendet, doch bietet er weitere Möglichkeiten als immer verfügbares, billiges und feuchteregulierendes Baumaterial.

This work deals with the design of a school building focused on integration, inclusion and accessibility. It is located in Bolivia, which raises the challenge of implementing contemporary design in an economically weak region with underdeveloped infrastructure. The school building presented here is composed of clusters with partially movable walls, allowing for a flexible room configuration. This way, class rooms can be altered and adapted to the needs of the children. In consideration of design criteria for building in tropical and subtropical regions local building materials are used. Predominantly building with adobe, as building with clay is used for different, mainly vernacular building techniques in the whole region, but offers further advantages for being always available, cheap and good for the regulation of humidity.
URI: https://resolver.obvsg.at/urn:nbn:at:at-ubtuw:1-81831
http://hdl.handle.net/20.500.12708/14936
Library ID: AC12701140
Organisation: E253 - Institut für Architektur und Entwerfen 
Publication Type: Thesis
Hochschulschrift
Appears in Collections:Thesis

Files in this item:

File Description SizeFormat
Integrative Schule in Bolivien.pdf4.14 MBAdobe PDFThumbnail
 View/Open
Show full item record

Page view(s)

18
checked on Feb 28, 2021

Download(s)

120
checked on Feb 28, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in reposiTUm are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.